Skip to content

Slik søker du om å bli en aktivCampus klubb

  1. Styrevedtak
  2. Gjennomfør Evalueringsskjemaet
  3. Opprett en organisering av AC i klubb

 

Styrevedtak: For å bli en aktivCampus klubb er det viktig at dette er noe hele studentidrettslaget er enige i og vil jobbe sammen mot samme mål. Det er derfor et krav at studentidrettslaget som søker om å bli en aktivCampus klubb legger ved et skriftlig styrevedtak.

Klubbutviklingstrappen: Første trinn i Klubbutviklingstrappen er lovpålagte ting som alle studentidrettsklubber må innføre. Dette må være på plass før en klubb kan jobb med utviklingsarbeid som aktivCampus. Gjennomfør dette evalueringsskjemaet

Organisering: For å bli en aktivcampus klubb må studentidrettslaget ha en klar organisering for konspetet i klubben. Hvordan et studentidrettslag velger å organisere seg er opp til klubben da det kan kapasitet og menneskelige ressurser kan variere. Man velger selv om det er hovedstyret i klubben som skal holde i aktivcampus eller om det skal opprettes en egen undergruppe (det sistnevnte er anbefalt). Kravet er å oppgi en aktivCampus ansvarlig.

 

Søknadsskjema og styrevedtak sendes til maren@studentidrett.no 

Om dere allerede er en aktivCampus klubb trenger dere ikke å søke på nytt.

Søknadsskjema tilgjengelig fra 1. januar – 10. april

Dette får du som aktivCampus klubb:

  • Møte med klubbveileder
  • aktivCampus maler – How to aktivUka, aktivHverdag, aktivOpplsyning
  • aktivCampus – Best practise
  • Muligheten til å søke om særegne midler
  • Tilgang til nettbutikk med materiell
  • Logopakke
  • SoMe-materiell
  • Muligheten til å delta på NSI sine årlige samlinger: Ledersamling og Nettverkssamling

Prosessen for ny aktivCampus klubb:

  1. Styrevedtak
  2. Søknad
  3. Hverdagsglede e-kurs
  4. Oppstartsmøte med klubbveiledere
  5. Oppfølgingsmøte med klubbveiledere
  6. Felles digitalt møte
  7. aktivUka
  8. Evaluering og rapportering m/ klubbveiledere
  9. aktivHverdag og aktivOpplysning tiltak

 

Mer informasjon